Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Maria Lyckas - 22 februari 2010 14:41

6 port


3 gelatinblad

2,5 dl vaniljvisp

2,.5 dl mellanmjölk

1 msk socker

1 tsk vaniljsocker


Blötlägg gelatinbladen i  10 min.

Blanda vaniljvisp,mjölk och socker i en kastrull och låt koka upp.

Dra kastrullen från plattan och tillsätt vaniljsockret samt gelatinet.

 

Häll upp i små glas och ställ i kylskåp minst 4 timmar tills de har stelnat

Av Maria Lyckas - 22 februari 2010 00:12

   Det är när jag städar som tankarna flödar och insikterna kommer i takt med att disken kryper undan.
Det är när jag känner mej ensam, trött och martyrig som svullandet brukar komma för mej och sötsuget sätter in-
Planen är att ha enkel mat hemma eller varför inte matlådor från VV?!
Hmm... måste tänka lite mer på det där eftersom jag blir så jäkla lat när jag ser en matlåda så den åker nog snabbare in i micron än en påse bilar in i munnen hehehehe det gäller att känna till sina svagheter.


De får bli enkel mat...... så har jag elimenerat bort ev. problem.



Attan va duktig jag är... Med ålder kommer Visdom!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards