Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Smulpajsmuffins från vv sidan

Av Maria Lyckas - 7 september 2010 17:14




 
ProPoints™
 värde:    6
Portioner:  12
Förberedelsetid:  15 min
Tillagningstid:  35 min
Svårighetsgrad:  Lätt

Ingredienser

 
 5 1/4 dl Vetemjöl   
 1 1/2 tsk Bakpulver   
 1 st Ägg   
 2 1/2 dl Socker   
 1 3/4 dl Fraiche 5%   
 1 tsk Vaniljsocker   
 1/2 dl Lättmjölk 0,5%, drygt   
 4 3/4 dl Blåbär   
 2 msk Smör   

Instruktioner

  • Värm ugnen till 180°. Klä en 12-håls muffinsform med muffinsformar av papper.

  • Blanda 3 1/2 dl vetemjöl med bakpulver och en nypa salt i en stor skål. Vispa ägg och 2 dl socker vitt och poröst. Tillsätt fraiche och vaniljsocker. Rör ner mjölblandningen växelvis med mjölken. Vänd ner blåbären och klicka smeten i muffinsformarna. Gör smulpajstoppingen

  • Blanda resterande socker och mjöl i en skål. Häll på det smälta smöret blanda till en smulig deg. Fördela det över muffinsen och tryck fast den försiktigt med fingertopparna.

  • Grädda muffinsen ca 20 minuter tills de är gyllenbruna. Låt svalna i formarna ca 10 minuter och flytta över till ett galler där muffinsen får svalna helt.
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lyckas - 22 oktober 2010 16:42


Gode Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden♥Det här är en jobbig dag då jag känner mej febrig, hungrig och trött.Igår frågade en vän som kört cambridge i 11 da...

Av Maria Lyckas - 21 oktober 2010 21:16

Usch va nära jag var till att fuska idag. Hungern och suget slet i mig men då hade jag med mej min lilla ängel som sa - Nä mamma, du ska inte fuska- Gå hem och käka soppa nu.- SÅklart man lyder en ängel. - Tack, bara för de hänger jag kvar i cambridg...

Av Maria Lyckas - 21 oktober 2010 20:57

Chokladglass, bakverk, chips... Det tycks vara fettrik och kaloristinn mat som lockar mest när vi äter för att belöna oss själva eller må lite extra bra. Men i längden ger en överkonsumtion av våra älsklings-belöningar motsatt effekt. Så vad är bäs...

Av Maria Lyckas - 21 oktober 2010 08:22

Igår kväll gick jag och la mej hungrig men somnade och vaknade idag så glad över att inte ha fallit för några frestelser. Tvättstugan står på schemat och sen är det dags för frukost "äppelgröten" och en god kopp med thé. De blev nog lite mi...

Av Maria Lyckas - 21 oktober 2010 00:00


Det värsta med att vara tjock är vetskapen om att man en gång i tiden varit smal.     ...

Skapa flashcards