Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Märkbart

Av Maria Lyckas - 1 mars 2010 23:42

jag märker att jag har gått in för det här med helt andra tankar än tidigare.
har inte samma hets att se resultat på vågen som tidigare utan försöker att lägga tonvikten på att göra förändringar med maten och vanorna i vardagen i stället och det andra kommer, de vet jag.

Naturligvis gör jag allt det här för att det ska bli resultat på vågen, självklart men jag har märkt att det är i vardagen som vanorna kommer som i slutänden är resultatet på mage, lår, dubbelhakor osv....


Nu är det inte längre en jakt på points för att få dom att räcka till godis på kvällen utan jag försöker att hitta alternativ som frukt och fusk smulpaj med frukt, vaniljvisp i stället och kaffe, såklart...

Godis, de får vänta till helgen!

Och i helgen som var så frossade jag som en jäkla sockerknarkare....
Hade sparat alla points för att ha råd att göra det...
Nobless kartong, bilpåse och en mini påse med chips....
Jag lovar att jag hade en sockerbaksmälla som inte va go å tas med dagen efter..
huvve var tungt och kroppen va seg och tänk... att så här var jag varenda dag tidigare.
Inte undra på att jag tyckte livet va över......

Idag är de på helt andra energivågor som jag surfar och jag har energi till att göra annat än att andas och det är härligt!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Lyckas - 22 oktober 2010 16:42


Gode Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden♥Det här är en jobbig dag då jag känner mej febrig, hungrig och trött.Igår frågade en vän som kört cambridge i 11 da...

Av Maria Lyckas - 21 oktober 2010 21:16

Usch va nära jag var till att fuska idag. Hungern och suget slet i mig men då hade jag med mej min lilla ängel som sa - Nä mamma, du ska inte fuska- Gå hem och käka soppa nu.- SÅklart man lyder en ängel. - Tack, bara för de hänger jag kvar i cambridg...

Av Maria Lyckas - 21 oktober 2010 20:57

Chokladglass, bakverk, chips... Det tycks vara fettrik och kaloristinn mat som lockar mest när vi äter för att belöna oss själva eller må lite extra bra. Men i längden ger en överkonsumtion av våra älsklings-belöningar motsatt effekt. Så vad är bäs...

Av Maria Lyckas - 21 oktober 2010 08:22

Igår kväll gick jag och la mej hungrig men somnade och vaknade idag så glad över att inte ha fallit för några frestelser. Tvättstugan står på schemat och sen är det dags för frukost "äppelgröten" och en god kopp med thé. De blev nog lite mi...

Av Maria Lyckas - 21 oktober 2010 00:00


Det värsta med att vara tjock är vetskapen om att man en gång i tiden varit smal.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards