Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Maria Lyckas - 20 oktober 2010 23:53

Fem heta tips på att fort gå upp i vikt!
 

1. Drick massor av Cocacola - minst 1 liter om dagen så att det inte ens går att borsta bort beläggningen på tänderna.

2. Godis i alla varianter...då godis och mys hör ihop så kommer det föra familjen närmare då alla snaskar gott tillsammans.

3. Du får absolut inte röra på dig - skyll på benvärk, mensvärk eller stukad stortå. Att hämta posten är också motion så se till att barnen eller hunden gör det åt dig.

4. Laga maten med fet grädde och stek i margarin...det finns flytande margarin numera för den som vill dricka...det är inte gott men vill man nå sitt mål så får man offra sig lite.

5. Se till att äta mycket vitt bröd, pasta, ris och potatis. Det är inte heller jättegott med jordgubbar och ris men man vänjer sig fort och när man ser dig i spegeln och man har gått upp 5 kilo så vet man att det är värt det.

    

Av Maria Lyckas - 20 oktober 2010 09:51

började dagen som vanigt med gröt och vatten och funderar på om jag kan vara inne i ketos idag?!
Måste köpa stickor för att kolla att allt är som det ska vara.


Igår kväll så blev  hungern lite övermäktig så jag tog och köpte mej en cola zero för att mätta magen när brudarna satt och snaskade godis... behöver jag säga att jag var tok stolt över mej själv som behöll karaktären.


Är lite tung i huvve men det är inte farligt... fattar inte att det har gått så bra... men det är jag glad över... 
Tror att vattnet har hjälpt till rejält för jag pyttsar i mej hela tiden och häller inte i mej som jag gjort tidigare.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards